انواع محصولات برق صنعتی زیمنس

انواع محصولات برق صنعتی زیمنس

یکی از برترین کمپانی ها در زمینه تجهیزات برق صنعتی، کمپانی زیمنس می باشد که توسط ارنست فون در سال ۱۸۴۷ میلادی تاسیس شد.

برند زیمنس در صنایع مختلفی فعالیت داشته و ما در این مقاله تنها قصد معرفی محصولات برق صنعتی زیمنس را داریم.

فروش کلید مینیاتوری زیمنس

خرید کلید مینیاتوری زیمنس

۱) اینورتر از محصولات برق صنعتی زیمنس

اینورتر زیمنس که به اختصار VFD یا درایو سرعت متغیر زیمنس نیز نامیده می‌شوند، جزء اینورترهای استاتیک و فاقد قطعات متحرک هستند که در مدل ها و سری‌های گوناگون تولید می‌شوند.

فروش کلید حرارتی زیمنس

خرید کلید اتوماتیک زیمنس

ویژگی های اینورتر زیمنس:

  • توانایی تنظیم و راه اندازی تخصصی دور موتورهای الکتریکی AC
  • قابلیت روشن و خاموش کردن موتور به صورت کنترل‌شده و تنظیم دقیق زمان روشن و خاموش کردن
  • کنترل انواع موتورهای AC و DC
  • بهره گیری از مدهای کنترلی V/F، برداری و گشتاور ثابت
  • توانایی تغییر سرعت موتور از صفر تا چند برابر سرعت نامی موتور
  • قابلیت راه‌اندازی و توقف نرم

 

۲) پی ال سی

plc مخفف کلمه Programmable Logic Controller می باشد که وظیفه کنترل کننده را بر عهده دارد. این مورد از محصولات برق صنعتی زیمنس در دنیای امروز نقش مهمی در مدیریت و برنامه ریزی بخش های صنعتی داشته و منجر به مدیریت بهتر فرایندها در این بخش می گردد.

۳) کنتاکتور زیمنس

کنتاکتور تجهیزی است که از طریق تحریک بوبین، به عنوان کلیدی برای قطع و وصل کردن مدارهای قدرت از راه دور استفاده می شود. کنتاکتور ها از محصولات برق صنعت زیمنس دارای ۳ بخش اصلی تیغه ، بوبین و محفظه هستند.

مزایای کنتاکتور زیمنس نسبت به سایر برند ها:

  • رفع خطای ناشی از راه اندازی مجدد ماشین(دستگاه) در مواقع خاموشی
  • امکان فرمان از چند محل به صورت اتوماتیک
  • دارای حفاظت بیشتر و اقتصادی تر و ایمن تر
  • عمر بیشتر نسبت به سایر تجهیزات برق صنعتی

۴) سافت استارتر 

با کمی توجه به نام این مورد از محصولات برق صنعتی زیمنس می توان به این نتیجه رسید که سافت استارتر (soft starter) چیزی هست که استارت را نرم انجام میدهد و به معنی راه اندازی نرم است، بنابراین شما با وصل کردن این دستگاه به الکتروموتور می توانید الکتروموتور را به صورت نرم راه اندازی کنید.

در حقیقت الکتروموتور در سایز های بزرگتر را نمی توان به صورت مستقیم راه اندازی کرد زیرا با جریان راه اندازی ۴ الی ۱۰ برابر جریان نامی مواجه خواهد شد؛ به همین دلیل از روش هایی مثل ستاره مثلث ، سافت استارتر و درایو صنعتی (اینورتر) استفاده می شود.

۵) رله های حفاظتی زیمنس

وظیفه مورد از محصولات برق صنعتی زیمنس، جدا کردن قسمت معیوب از دستگاه ها و ادامه کار قسمت های دیگر می باشد. رله های حفاظتی زیمنس محیط کاربری آسان دارند و دارای امکانات پیشرفته هستند. برای پیکر بندی نیاز به صرف هزینه ندارد و رایگان می باشد.

 

۶) کارت های آنالوگ زیمنس

کارت های آنالوگ ورودی، سیگنال های الکتریکی آنالوگ را از سنسورها و ترانسمیترهای آنالوگ دریافت نموده و آن ها را به دیتا تبدیل می نمایند. در این کارت ها به منظور تبدیل سیگنال الکتریکی به دیتا، از واحدی به نام A/D استفاده می شود.

۷) کلید حرارتی زیمنس

کلید های حرارتی که به کلید های اورلود نیز شناخته می شوند، کلید هایی هستند که وظیفه اصلی آن ها حفاظت از اختلاف بار و جریان می باشد و معمولاً بر سر راه مدار الکتروموتورها بر اساس آمپر و کیلو آمپر قرار می گیرد.

ویژگی مهم این مورد از محصولات برق صنعتی زیمنس این است که پس از جریان نشتی و خطا بلافاصله الکترو موتور را از مدار خارج میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *